16 juni 2009 11:51

Het hotel en de omgeving

Hallo allemaal,

Eigenlijk heb ik jullie nog helemaal niet verteld hoe het er hier uitziet en hoe je hier komt.Als je bij Martina de grens overgaat dan rij je door een heel smal stuk van het Inndal. Je rijdt dan nog een stuk door langs Tschlin, Strada en Ramosch voor je bij Crush komt. Hier pak je de weg omhoog naar Sent. Dit is een steil stijgende weg. In Sent aangekomen rij je door tot het plein met de waterbak en dan maak je een soort u bocht om de waterbak heen, langs wat huizen. Vervolgens kom je op een plek waar de weg 3 kanten opgaat, steil omhoog, iets minder steil omhoog en naar beneden. Je neemt de weg iets minder steil omhoog en dan rij je Sent uit. Nu kom je tussen verschillende weilanden, waar in dit seizoen honderden, waarschijnlijk zelfs duizenden bloemen staan. Verder heb je een prachtig uitzicht over het Inndal en de bergen aan de andere kant van de Inn. De weg is een stoffig pad met stenen (soort grind) en stijgt aan het begin stevig. Na wat bochten en nog meer mooie uitzicht op bijvoorbeeld Ramosch, rij je het bos in. Een naaldbomen bos waar verschillende naaldbomen staan. Sommige zijn echt groen blijvers, anderen worden in de herfst rood en laten hun naalden vallen. Door het bos volgt de weg een bochtig parkoers wat wisselt stijgt en daalt. Af en toe stroomt er een beekje naar beneden, kom je langs steen hellingen en zijn er scherpe bochten in de weg. Rij je langs diepe afgronden en zie je ineens een glimp van het hotel in de verte. Na een kilometer of 6 bereik je het berghuis. Hier kan je rechts naar de parkeerplaats. Die vlak bij de beek ligt. Als je recht door rijd kom je bij de laatste grote bocht (een mooie haarspeld) en dan rij je over een steil stukje weg naar het hotel, waarvan je eigenlijk de serre als eerste ziet liggen.

Maar ik parkeer meestal op de parkeerplaats en loop het laatste stukje. Als ik uit de auto stap hoor ik het gebulder van de beek al. Ik ruik de bloemen en zeker ook de bomen (vooral als het lekker heeft geregeld). Dan loop ik eerst een stukje de weg omhoog richting het hotel om vervolgens met een trap van houten balken en gewoon steen mijn weg omhoog te vervolgen. Het is een best steile trap, dus het is vaak even wennen. Boven gekomen ga ik via het keukenterras naar binnen. Langs de keuken en de personeelsruimte kom ik bij de lift (of trap hangt van de vermoeidheid af) met de lift (een schindler) naar de 4e etage, waar mijn kamer zich bevind.

Maar ik kan ook via de hoofdingang het hotel in en dan wordt het allemaal heel anders. Als ik binnen kom is dan rechts het buro. In het Buro kunnen de gasten al hun zaken regelen. Opgeven voor excursies, kaarten kopen, maar ook de boekingen, planningen en andere zaken worden daar geregeld.Via de klapdeuren kom je in de grote hal, links is de gang naar de lift en de eetzaal, rechts de trap naar boven en rechtdoor de grote salon, waar thee wordt geschonken, eventueel lezingen worden gehouden en men lekker kan zitten op rode en groene stoelen.

Als we de gang naar de eetzaal nemen, komen we links eerst langs de lift en daarna langs de deur naar de office. Rechts is de kleine salon, waar bijvoorbeeld wordt gegeten als er niet zoveel gasten in huis zijn. In de eetzaal staan in het midden 4 zuilen. Tussen de zuilen staat het buffet. Om de zuilen heen staan de tafels en de stoelen voor de gasten. Links achterin is een deur. Daardoor kom je bij de stube en de serre.

In de stube kan je lekker drankjes bestellen. In de serre is een heerlijke plek om te zitten. Terug in de eetzaal zijn nog twee openslaande deuren naar de office.

In de office brengen de gasten hun bordjes, kopjes, bakjes en bestek en helpen ze met de afwas. Hier wordt ook het ontbijt klaar gemaakt. Zo is dus de hele parterre. Maar boek gerust een kamer en kom zelf eens kijken.