9 juli 2009 11:28

retourtje NL en wisselvallig weer

Goedemorgen allemaal,

In mijn laatste blog schreef ik dat ik naar nederland zou gaan voor een paar dagen. Vanaf dat moment zal ik proberen om een beetje te beschrijven wat mij de afgelopen tijd heeft bezig gehouden. Zaterdag 27 juni was het dan zover, voor de eerste keer terug naar nederland.

Na een week hard werken, zou ik samen met een collega die ook naar NL ging het vroege ontbijt doen. Dit betekend dat voor de gasten die met de bus mee gaan er een ontbijt moet staan om 04.45 uur. Dus vroeg op. Dit feit leverde voor mij zo een onrustige nacht op dat ik vast om 2.30 uur ben opgestaan, wetende dat ik 3,5 uur later in de bus wel weer kon slapen. Het is wel vreemd om zo vroeg te beginnen en dan te werken. Maar rustig aan ging het prima.

Eenmaal in de bus, nog even van het uitzicht genoten en toen lekker geslapen, voor zover een bus lekker slaapt. De reis verliep tot ver in Duitsland redelijk soepel, het enige was dat er redelijk wat regen uit de lucht kwam vallen. Eenmaal in de buurt van de nederlandse grens werd de regenval heftiger en heftiger. In plaats van alle auto`s die ons inhalen, waren het nu wij die de auto`s inhaalde. Voordeel van een bus is dat deze niet zosnel gaat aquaplannen. Maar ook bij ons was de snelheid er een beetje uit. Bij venlo gingen we de grens over door een rivier van zeker 40 cm diep, dit was echt wel gek om te zien. Putdeksels die over straat dreven, en overal water. Ik kon mij bijna niet voorstellen dat het in Den Bosch lekker weer zou zijn. Maar hoe verder wij nederland in reden hoe mooier en benauwder het weer.

In Den Bosch aangekomen was het stralend weer en heet. Gelukkig stond daar mijn taxi klaar om me verder te vervoeren naar het westen van het land. Wat is het toch fijn om iemand die je gemist hebt terug te zien.

De dagen in NL werden gekenmerkt door gezelligheid en lekker weer. Helaas kwam er dinsdag al weer een einde aan. `s Avonds moest ik met de trein terug naar CH. Een nachttrein. Eenmaal ingestapt bleek mijn stoelnr niet te bestaan en kon ik het eerste deel staan. Vanaf Arnhem had ik dan toch een zitplek en zo kachelde wij Duitsland weer binnen. Met steeds halve uurtjes slapen ging de rit redelijk snel, maar toen kwam Mannheim. Op dit station staat de trein 1,5 uur stil. Als je die tijd voor een groot deel wakker bent is het niet echt leuk ofzo. Maar goed ook dat overleefd en in Basel viel ik dan eindelijk echt in slaap. Zeg maar een uur voor het eindstation. In Zurich overgestapt en op de volgende trein. Nog een trein en 2 buslijnen later was ik na 17 uur reizen in het hotel terug. Best lang.

Nog 1 heerlijk dagje vrij gehad, waarin ik weer heerlijk heb gefietst. En toen vanaf vrijdag weer aan het werk. Vrijdag en Zaterdag had ik restaurant dienst. De gasten die alleen langskomen wandelen eten of drinken wat in het restaurant. Dit was erg leuk. Veel Duits moeten praten en dat is goed om het te leren. Mensen zijn ook heel nieuwsgierig naar de geschiedenis van het hotel.

Maandag begon dan het werk wat ik de komende zomervakantie veel ga doen. De kinderweken. wij bieden voor de kinderen van 5 t/m 11 een programma aan. Ik mag dat gaan leiden en coordineren. Deze week zijn de eerste kinderen in huis, nl 5 kinderen. Maandag was de kennismaking en hebben we het programma voor de rest van de week gemaakt. Voor woensdag en vrijdag. Verder heb ik vast het programma voor de volgende weken in elkaar gezet. Woensdag was het dan echt zover. Met 5 kinderen het programma draaien. Eerst zijn we rond het hotel bloemen gaan kijken op opzoeken. De kinderen waren zeer enthousiast en bij elke nieuwe bloem moest er gezocht worden wat het was. Omdat het weer niet echt meewerkte zijn we snel weer naar binnen gegaan om te tekenen, spelen, spelletjes te doen en toneel te spelen. Tussendoor als het droog was gingen we buiten lummelen, stand in de mand spelen en in de speeltuin. De dag duurde van 09.00 tot 17.00 uur en dat was voor mij lang genoeg. Maar het is wel heerlijk om zo met kinderen te werken.

Ik heb ook een nieuwe hobby, lekker tegen een berg op fietsen. Iets verder van het hotel ligt de alpweg, dit is een mooie klim naar boven om de konditie is lekker te trainen. dat doe ik dan ook regelmatig. Het voelt goed en gaat steeds beter. En als het weer en de vermoeidheid niet te erg zijn probeer ik elke avond even te gaan.

Goed dit was het voor nu weer even.